Tafeltennissers Zeta na matig slot competitie, toch gedegradeerd

door | dec 28, 2019 | Berichten, Competitie, Duo-competitie, Wedstrijden en toernooien, Zeta 1 Senioren

Team 1 van tafeltennisvereniging Zeta heeft een bittere pil moeten slikken. Het team degradeerde na slechts één seizoen alweer uit de 1e klasse. Na een matige start van de competitie waarin kleine nederlagen werden geleden, wisten de Zetanen goed terug te knokken halverwege de competitie en vier goede overwinningen op een rij te boeken. Dit bracht de Zetanen zelfs op plek 3 in de ranglijst. Moet gezegd, gedurende de competitie waren de onderlinge verschillen op de ranglijst klein en kon het per week een enorm veel verschil uitmaken op welke plek je stond. Maar, het ging voor de Zetanen helaas alsnog mis in de laatste twee wedstrijden van het seizoen. In de voorlaatste wedstrijd, uit bij SVE in Utrecht, werd een hele dure 5-0 nederlaag geleden, terwijl in de thuiswedstrijd nog met 3-2 werd gewonnen. En in de laatste wedstrijd werd er thuis net aan met 2-3 verloren van de kampioen VTVN uit Nieuwegein. Wat op zichzelf nog best een redelijk resultaat was. Maar, de 5-0 van een week eerder deed veel pijn bij de Zetanen.

Al met al hebben de Zetanen, met in de gelederen Roel Bakker, Harry Sijm en Gert-Jan Moerland, toch een heel verdienstelijke competitie gedraaid. In het eerste jaar 1e klasse 22 punten binnenhalen, terwijl de kampioen er 28 heeft behaald, dan zegt dat veel over hoe dicht alle teams bij elkaar stonden. Als de Zetanen 3-partijen meer gescoord hadden, dan waren ze keurig in de middenmoot geëindigd.